söndag 6 maj 2012

Rabatt, som i blomrabatt

Har haft mina händer fyllda med jord och ogräs den senaste tiden.Tanken var att jag skulle få någotsorts bukt på åtminstone en blombänk. EN. Och det är totally galet hur lång tid en inte så stor blombänk tar att ränsa!
Här är då en bild av då jag tagit mej igenom vänstra sidan av bänken.
Det var helt risigt och konstiga rötter växte här och där då jag började. I sakta mak och med flera dagars ryckande i domdär rötterna och konstigaste blom funderingarna har jag nu kommit mej genom denna bänk.

Medans jag försökte vara tant grön så kom katten för att visa sitt fynd.

Ett möss, som fortfarande levde! Mösset försökte fly med jämna mellanrum, men katten hade verkligen koll. Det lilla gråa krypet fick röra på  sej max 50cm åt vilketdera håll det vill, sen tog katten det tillfånga igen.
Så här höll de på tills jag tog livet av mösset. Märkte att det hängde så konstigt med benet. Tyckte synd om skrället och gav den ett slag med spaden.

Och katten var så arma arg när jag knäppte till hans leksak. Gav mej arga blicken och sprang iväg för att söka efter en ny vital leksak.




Och så har vi rabatten efter mina ryck och krafttag i den.

Vet ännu inte hur jag ska fixa själva kanten. Funderar starkt på att laga rundstenar runt hela. Men om jag hittar nåt trevligare och mera praktiskt så väljer jag det jag inte ännu vet om.Domdär brädorna är tillfälliga stoppers, så jorden inte "rinner ut".


Nåja, det märks ganska tydligt att jag inte är en florist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar