söndag 15 juli 2012

Grekiskt på menyn

Ikaria var stället där jag fick uppleva min grekiska passion i ett blomstringsskede. Maten i den grekiska restaurangen är värd ett pris, åtminstone lördagen den 14:e juli. Gordon Ramsy får nog ta och kukka sej i ändan, med sina pjuttfnutt menyer.

Härrekuke vad jag blev tagen då jag läste menyn. Jag kunde ha beställt massor.

Och som jag satt och bläddrade och vända sida till sida.  Kyparen Glad fick komma några varv via vårt bord innan yrbollen kunde välja sin maträtt för kvällen.
Här är då min gudomliga maträtt. Don´t ask vad den hette. Det har jag nog för länge sedan glömt, med smakkörtlarna fick verkligen sej en såkallad munorgasm! Totally bueno! Magnifico!

Jag var mätt efter halva tallriken Men det var så gott, gott att jag tryckte i mej så gott som allt. Och mätt som jag vet inte vad. Och då kommer ju herr Glada Kyparen fram och skall bjuda mej en efterrätt.
*Puh*
Jag tog en underbar bananasplit. ( Ingen bild på denna. Fast jag var mätt som vad så slank efterrätten ned som ingenting. A piece of cake där med efterrätten.)

Far dit till Olympiakvarteret i Vasa, där hittar ni Ikaria. Dit skall ni styra kosan.

Sedan blev det:

Sangriabål. Do I need to say anymore?!






2 kommentarer:

  1. Nååå vår fina kväll♡♥vi får fortsätta med vår lilla tradition tycker jag:-)

    SvaraRadera
  2. Jo, en superbra kväll. De e alla kvällar med dej. Tradition absolut!

    SvaraRadera