söndag 31 mars 2013

out 4 a run

Vilket underbart väder det varit idag! Perfekt för att fara ut på en länk, eller hur? Inte bara för länk utan även för andra ute aktiviteter. Barna har fått åka pulka, klättra på småa snökullar ( som i sakta mak smälter bort), sparka i snö och kasta snöbollar. Ingen lycka i att åka på sparkstötting längre, marken bara skrapar i. Så vi kom överens om att om det är en lika underbar dag, som denna sista mars imorgon, så då tar vi fram cyklarna och far på en tur.

Det var bara solbrillorna som fattades i dagens läge! Och ett par sådanna ska jag inskaffa denna vår!

Jag och min bror bestämde oss för att fara på en lätt joggingtur idag, medans solen ännu stod högt över himmelen och värmde så skönt. Han jobbar för försvarsmakten, så hans kondition är ju helt otrolig. Då han gör ett "lättare" träningspass så är det helt klart att han har betydligt högre krav än vad jag har på mej.
Han försökte lugna mej med att han nu inte sprungit så mycket på sistone. Men det var definitivt han som höll en jämn och fin takt när vi sprang, och jag hängde med.

Jag blev förvånad över att jag orkade hänga med så pass bra i hans joggtakt ( vilket definitivt var mera springtakt för mej). Det blev alltså 3,3km på 20 minuter, så jag är nöjd med resultatet. Det var så jag kände efteråt att det är inte alls omöjligt att klara ett av mina mål jag satt upp åt mej själv i år.

Ta vara på de underbara soliga dagarna som ges för att få energi utav solen. Den är en helt otrolig energikälla! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar