lördag 30 mars 2013

Påskpyssel

Imorse vaknade jag trött som en sengångare. Vet inte vad det är som påverkat mej i den grad att jag fortfarande är som en zombie. Väntar bara på att natten ska göra entré.Men först gäller det nog att fara och bonga in någon påskbrasa, som är en tradition i Österbotten.
Nåväl.
Min poäng går snart förbi. Jag skulle ju berätta om min skapande stund. Varje år har jag gjort nåt litet påskpyssel, som barna får ge åt de snälla människor som delar ut godis till dem. Men i år var jag så utan fantasi dagarna innan att jag sparade pyntpysslet till sista stund.

 Tog fram papper, sax och några färgpennor. Ja, och lim.
Jag hade en liten idé, som sedan blidde som såhär. Lite klipp, klipp utan mönster.


Sedan måla och pricka i ögon och måla näbb. Lite lim och en botten. Blev blått paff då gröna var spårlöst försvunnet. Och sedan bara att låta limmet torka. För att inte glömma Glad Påsk.






 Ja, ett sista minutens pyssel. Jag vet att många inte har något alls med sej då de går som påskkärringar. Men jag vill ge något. Även om jag vet att de högst troligt hamnat i skräpkorgen samma stund barnen vänder ryggen till och går
till följande dörr.







GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar