lördag 15 juni 2013

Stick/virk ivern kom smygande

Har haft en oerhört kraftig dragning till virkning och stickning på senaste 2 veckorna, så många dagar och kvällar har spenderats med stickor och garn eller virknål. Läste på lindaslantliga om hennes dårskap nu i juni om att påbörja nya projekt varje dag och då hon började med bambutrasorna rycktes jag med så jag virkade två stycken huxflux. Men inte stoppade min iver för de så då blev jag lite nyfiken på om jag kunde laga ett fodral till sonens telefon, och där var mitt 3:e projekt på gång.

Den första trasan, som blev en present till en go´ tant som fyllde år.
Den blev inge speciell till mönstret utan väldigt enkel i sej.

Andra trasan till mej själv, blidde i en ljusgrön ton. I samma enkla teknink som den första. Lindas lantliga körde den stickade versionen, som jag tror jag ska prova på som nästa.

Och telefonfodralet som sonen nu använder. Svart och rött skulle det vara.

Sådär annars har jag varit på latsidan på alla områden denna vecka. Tittat främst på blommorna som växer i trädgården och funderat på vår katt, som verkar ha blivit kompis med en skata. Idag skall jag dock bryta mönstret och fara på bio med en väninna. Senaste gång jag var på bio såg ja Rust and Bone ( kolla lite här om du undrar) och jag blev starkt berörd av den. Mer än jag trodde att jag skulle bli. Den var något helt oväntat. Idag skall jag träffa Leonardo DiCaprio på bioduken, the great Gatsby. Han brukar nog leverera på filmer den pojtsin.


Hoppas ni får en fin helg och ta vara på de goda stunderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar