fredag 9 september 2016

Hög på fredag

Känner mej lite hög på endorfiner ännu i skrivande stund. Efter att jag sprungit snuddet över 5km imorse (under en halv timme, så jag är nöjd). Alltså en inte alltför lång löptur resulterade i en riktigt energisk dag för mej. Vilket jag är så glad över, för min gårdag kändes som om jag blivit dragen på ett stengolv och blivit stoppad i en torktumlare hela dagen lång.

Ett måste med på löpturen.
Vaknade idag halft trög och lite hängig. Inte som i flunssa-hängig utan bara orkeslös. Men jag valde att fara på en löprunda när jag hade fått barnen till skolan. Mitt val var helt superbt. Nämligen allt från början till slut kändes bra. Jag nästan flög fram mina kilometrar. Solen sken mellan molnen och det var inte heller för varmt eller kallt. Luften som jag andades var underbart uppfriskande. Och allt runtomkring var så vackert.

Medan jag sprang tänkte jag på allt från vad jag skulle äta som frukost ( som jag skulle äta efteråt) och stickgarn till min jävla kirskål.  När jag väl kom hem kände jag mej så tillfreds med mej själv. Var som i ett tillstånd av yin och yang. I balans. Harmonisk.

Sedan senare under dagen tog jag en funderare över min kommande rabatt. Där det råder kaos som bäst. Jag tänker verkligen satsa lite mer på den kommande vår. Så jag var och köpte några tulpanlökar och tänker se om jag har någon konst att få dem att blomma hos mej. De är ju så vackra. Färgklickar, som sprider glädje för ögat. Åtminstone för mej.
Det som däremot har satt käppar i hjulet för mej då jag tänker på blomrabatten är den där "kransen" jag ska ha runt, nämligen en lastpallskrage. Vännen min, Malin, har nån sådan redan i sin gård och gav mej mersmak för att ha en egen. Helst två. SÅ nu har frågat lite runt i våra kvarter om det skulle finnas överlopps, men icke!
Sol, sol, solrosen.


Nå och nu tänkte jag ännu försöka damma av mina stickkunskaper. Var och köpte lite garn, så nu får jag se om jag kan åstadkomma nånting nyttigt och användbart av det. Hoppas ni har en skön kväll och att helgen blir en njutning för var å en.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar