söndag 26 januari 2014

Effektivitet är ordet

Jag har varit så duktig i helgen och hunnit med både ett och annat. Man måste ju få vara lite nöjd då man har drive i kroppen. :) Önskar att jag hade mera av den energin nivån, eventuellt kommer den smygande vartefter att dagarna ljusnar. Hoppas innerligt på det iallafall!

Var med Malin till botniahallen och rundade flere varv därinne på lördagen. Det var så roligt att ha sällskap på löprundan! Jag är inte bortskämd med den lyxen i min byhåla. Och jag hade pulsklockan runt handleden, som skulle visa om jag kommit att förfalla sedan min senaste aktiva månad: oktober. Men till min stora lycka höll den ett relativt jämnt och fint tempo min kära puls. Så det är bara att gneta på, detta år kommer jag att prestera bättre än ifjol om jag har samma träningsmängd som året 2013.
Jag tränade och sedan hade jag tjejträff  med goa vänner. En så perfekt sysselsättning till lördagen. Hela dagen bara lyste med sin goda feelis. Så härligt med såna dagar!

 Sedan idag vaknade jag efter en ostörd nattsömn och hade fortfarande go i kroppen, så jag åt en bussig frukost och gick ut för att arbeta :). Karln i huset hade hämtat ved på släpkärran dagen innan och lämnat det oplockat, och där såg jag min "armträning".
Inte trodde jag i min vildaste fantasi att jag skulle ännu orka städa undan det sista utav julen efter "vedpasset", men stjärnor plockades ner och gardinerna blev från tomtar och rött till mera luftiga och ljusa kulörer.
Dammsugaren surrade och en cheesecake "svängdes" ihop under mitt go-flow. Så nu sitter jag i soffan och myser och känner att jag har ju verkligen lyft mer än ett finger denna helg.

Hoppas att veckan fortsätter i samma anda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar