måndag 3 februari 2014

Du kan bara bli bättre

Totalt orkeslös i nuläget.
 Var så inne i min lilla bubbla av iver för träningen, men så blev jag anfallen av nån jääkla bakteriehärva. Så har legat under 2 tjocka täcken och en filt i dagarna 3 och bara stigit upp vid måsten. Nu då jag äntligen står på benen igen har jag ingen röst och halsont, av hosta eller nåt annat är svårt att veta. Har hostat torrt, hostat slemmigt och hostat ut lungorna. Försöker råda bot på denna sjuka med husmorsknep, typ ingefära å citron i varmt vatten.

Jag har under sjuklingetiden hunnit fundera ut lite delmål både inom handarbetet och träningen. Då det kommer till handarbetet vill jag ha klart vantarna ( flere par på hälft) och kuddöverdraget. Har i tankarna ( okej, har haft det länge) en tröja åt mej själv, endera pippimönstrat eller en skön och framförallt varm kofta. Får se då, om jag hulkar i djupt vatten redan på den biten. Fortsätter åxå att virka mormorsrutor, precis som tidigare till evighetsprojektet: filten.

Träningen då är lite mera omfattande detta år. Jag vill verkligen få upp hela kroppen (öhum eller vissa speciella delar iallafall) iår. Har så dåliga armkrafter och hållningen kunde vara bättre, så det kommer jag att satsa på. Blir att satsa på bodypump och lite vikter och pilates till en bra del. Pilates är för övrigt en super gren för kroppskontroll! Try it!

googlad bild
 Löpningen lämnar inte åt sidan för det! Detta år ska jag försöka nå 15km på under 1:30h. Bara jag först ens når 10km före slutet av mars skulle jag vara nöjd. Vill se resultat och helst bra resultat. Jag har alla möjligheter framom mej! Alltså storsatsning på min löpning gäller även iår. Skall bli ett bättre jag!

googlad bild

( Är sjukskriven nu men.. Snart tänker jag vara på benen igen. ) Så det så!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är så med på 15km som mål i år :-D MEN jag vågar inte ge någon tid :-D

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du åxå hänger på 15km! Vi får peppa å trigga varann så fixar vi de galant! Wohoo!!

    SvaraRadera