tisdag 21 januari 2014

Nackspärr och drömmar

Har nackspärr, precis som rubriken berättar. Så irriterande att vakna med en stel och sjuk nacke. Trodde det skulle gå om med lite voltaren men inte gav det med sej inte. Så nu sitter jag med såndära halsskydd ala sportgalningar. Alltså såndär multitask tygstycke i fiberduksmaterial. Kommer inte på vad det heter för nåt i världen, borde väl googla fram det, men ingen ork nu.

Har haft tankarna på en resa över potten till Västerbotten till sportlovet. Eller någon dag av sportlovet, vet att det vore uppskattat av barnen och definitivt mej. Länge sedan jag satt foten i vårt svenska grannland. Och ju mera jag tänker på det desto mera önskar jag att det skulle vara på slutet av februari. För om allt går enligt planerna så är det dags att se på den svenska valutan igen.
Och ta med "småskrapplet" som skräpat i ett skåp lääänge. Det gäller att fundera ut på förhand vad som skall göras och hur mycket hela familjen orkar fara på. Själv kunde jag go totally loco bara i affärerna där, men antar att la familia säger nej till en och annan butik. Kompromisser, kompromisser.

Tills dess skall nackspärren bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar