tisdag 24 november 2015

Voihan kardemumma!

Ibland så rusar man in till butiken bara för att snabbt komma ut därifrån, ni vet snabba ryck och ingen extra tankeverksamhet? När man kanske bara ska typ köpa 2 liter mjölk, bröd och kardemumma.

Just så var det för mej. Skulle inte alls ha många saker. Rusade från startlinjen för att plocka bara det som vi skulle ha. Ingenting annat. Och jag var så stolt när jag i kassan hade bara det jag behövde. Betalade glatt och traskade hemåt. Fröjdens dagar!

När jag då behövde ena ingrediensen, kardemumman, så tyckte jag att det var en väl tjock påse. Men tänkte att: jess nu har de äntligen fattat att lägga liiiite mer innehåll i påsen. Tji på mej!


När jag öppnade påsen föll det ut pripplor! Hela korn. Alltså shit åxå! Nå det är ju "bara" att krossa dem så.
 Äger ingen mortel, så det blev att välja kaveln. Hammaren skulle ha varit ett mycket bra alternativ åxå om man ingen ångvält har.
Så min sysselsättning...jaa, att krossa kardemumma.

Mitt bästa tips: Har du bråttom i butiken så sakta i vid kryddorna och läs så du tar rätt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar