fredag 27 november 2015

Snöflingor!

Trodde jag skulle ha hunnit med tusen och en saker här innan första advent och lillajul. Men har inte alls hunnit med det jag hade målat upp i min värld i huvudet och mina tankar. Hade funderat att jag skulle ha barnens julkalendrar på klart möjligen åxå nåt litet futtigt paket till denna helg med advent och just lillajul ( kommer att panikhandla) , hade tänkt mej en snöbeklädd jordyta och göra snölyktor som myslys dit ut, hoppades på att ha julfint ( extra städat) i alla vrån i hemmet och att det skulle dofta lite jul eller åtminstone glögg och pepparkakor.

Men har fått dra ner min "önske-to-do lista" lite grann. Några krokar på vägen förståss, så då får man snällt bara tänka om. Dottern fick tråkig sjuka här i veckan och jag fick vara kompis med tvättmaskinen. Att få henne frisk är nog mer viktigt än julfint i vardagsrummet och köket. En del har jag ju dock kunnat piffa till, när jag fick chansen att vara hemma in i veckan.

Eget klipp på pappret.

Snön som kom förra helgen har redan smält bort, tyvärr. Det var ju alldeles perfekt med snö och perfekt med minus grader. Perfekt i mina ögon då det inte var halt, inte blötsnö och inte slaskigt. Men nu är det mörkt igen och nu när dottern är på benen igen så har hon och jag pysslat lite. Eftersom det inte kommer något snö när vi vill ha, så gjorde vi egna snöflingor. Vi har klippt, vikt och klätt våra fönster med snöflingor. I massor.

Min egen modell.


Så ett enkelt tips åt alla pysselglada. 
Gör egna snöflingor, det blir personligt och otroligt vackert med rätt ljusstrålar i fönstren!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar