fredag 4 december 2015

Vad jag önskar mej av tomten

Har börjat fundera lite mer på vad dendär jultomten skulle kunna ge mej i jul. Det är inte det lättaste eftersom man har ju det mesta. Och egentligen behöver jag ingenting, är mest glad över att jag får spendera tid med min familj.
Men några grejer har jag ju nog hunnit fundera ut.

Vantar, halsduk och stickade sockor är alltid rätt för en som mej. Fryser nästan konstant och har även sommartid stickade strumpor på. Älskar även koftor och stickade plagg överlag. Yes, please! Alltid roligare att få det av andra ( helst egenhändigt gjorda).

Sedan har jag funderat på en hula-ring (med vikt). Ja ja, skratta på där. Men ni skrattar lagom då jag kommer med min hula-midja, som är lika slank som fröken Barbies!
Nej, men på riktigt så tror jag att det är en super grej! Jag förknippar ofta hula-ringen med min barndom och där har den lämnat men i somras prövade jag det igen och det var ju så roligt. Därav är den på min önskelista!



Sedan så finns ordentliga ytterbyxor på min lista åxå. Är flera gånger i veckan ute, endera på vanlig promenad alternativt på en joggrunda. Jag skulle faktist behöva nåt i stil med dem som har hängslen, som passar både i motvind och i slask.
Och förr har jag haft alltid svarta ytterbyxor...så nu skulle det vara roligt med en färgklick. Gäller ju bara att hitta nåt par som passar både jackorna jag brukar ha OCH passar mej.

Nå sen älskar jag ju muminkopparna..så det är inte heller helt fel.

Men sådär annars så önskar jag mej främst snö på marken. 
Mat på julbordet och att alla får tillräckligt av det. Familjen skall vara samlad och att man får mysa och prata och bara vara.
En julfrid i själen åt alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar