söndag 10 januari 2016

Att stå på isen igen med skridskor

Alltså vilken känsla att åter få knyta på sina skridskor! 
Varje vinter är det just den "sporten" som jag väntar och längtar till allra, allra mest. Att skrinna.
 
Mor och dotter.
Man känner sej som en liten is-prinsessa igen, precis som i sin ungdom. Janå, fastän jag kanske inte är lika flink och graciös som då. Men känslan som kändes mest påtaglig var hur kul det var att skrinna igen!

Medan jag klädde på mej å svettades med 93klädlager på och kidsen jomade om hur varmt de hade inomhus tänkte jag nog att var denna idé så bra, egentligen. Innan vi kommit oss iväg till skridskobanan kände jag mej nästan lite på vippen att säga vi skiter i detta nu. Men när vi väl kom fram så var allt gråll å gnäll bortblåst.


Isplan var fullt av folk och när vi väl stod på isen var det heeeelt underbaart.


Pink iceskater.


Vi skrinnade ca 45minuter denna första gång för att få fötterna att vänja sej vid att stå på nya skor igen. Men skrinna gott folk, skrinna! Det är så härligt!



1 kommentar: