tisdag 10 maj 2016

Det är cha-cha

Jag hinner ju bara få det stora löpleendet och så är det ett rejält dippfall igen, suck för det. Men denna gång krånglar knät och bakre låret och jag vet att detta är överansträngning. Så nu är det förbud på löpsteg tills jag är i skick igen. Men promenader har jag tagit gott om. Dessutom har cykeln fått kika ut från sitt vinteride. Pollensäsongen gör ju sitt den åxå men det har jag under kontroll med medicin, helt annat är det med ett jädrans sjukt knä. Nog med det.

Men under tiden jag inte kan göra det jag vill mest så hittade jag på annat tidsfördriv som inte kräver så mycket ben och kraft. Ett riktigt roligt projekt, som gör att jag kan knappt slita mej från det. Fick ju en snilleblixt då myrorna attackerade min "rabatt" med smultronplantor. Så lite tur i oturen där. Ska flytta dem i en högre odlingslåda. Och samtidigt byta hela jordschabrasket i själva rabatten. Men mitt projekt!
Vi har haft några lastpallar på vår gård, som bara väntat på att bli använda till något. Och nu när jag då inte är i springfört läge, så tog jag och putsade och sandpapprade upp 2 lastpallar. Fick stå i solskenet här vid helgen inför morsdag och doona på. Sedan när de såg passligt nötta men inte för fina ut så drog jag på ett varv målarfärg.

Idag skulle jag ha målat ett varv till men gråa moln och redig regnskur satte totalstopp för den biten. Har alltså allt detta under bar himmel, så det kräver ju att vädergudarna är på min sida. Så det får vänta ännu lite. Men det är på gång. Ni ska nog få se slutresultatet, bara jag får några fina kvällar att jobba på med mina lastpallar. ( Kan ju ibland tycka att en ledig dag med solsken skulle få komma oftare emot.)

Men ja, bara för att jag nu har löpförbud betyder det inte att jag pluttar och hänger läpp- nej,nej- jag dansar i sidoläge och tar andra saker som kan för mej videre till andra fina saker. Som lastpallar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar