fredag 29 april 2016

Äntligen en vattenmelon och morgonspring

Hurraa, hurraa! Jag har varit på min första joggingrunda efter allt sjukande. Låter helt knäppt, jag vet. Vilken knäppgök hurrar för att få fara ut och springa? Nå, jag givetvis!
Känslan när jag imorse visste att jag skulle få fara på en kort runda, den var helt huippu. Kände mej som jag besegrat sjukdom och trötthet och ja allt. 

Underbara himmel. 29 april 2016.
Jag känner ju förståss en bitterhet i hur mycket jag halkat efter det jag hade från början tänkt att klara av i detta skede. Men nu tänker jag att "jess jag kan bara bli bättre". När jag fick på mej mina nikes imorse var det faktist bara bra känslor som surrade i hjärnkontoret och en förhoppning om många långa kilometrar. Orkade förståss inte alls som jag hade hoppats på, men jag fick ihop 4km. Och det får lov att vara en god start. För imoron ska jag så säkert fara på en runda igen.

Inte bara att jag är i farten igen har fått mej att le som en dåre idag, utan även det att jag ÄNTLIGEN, äntligen hittade en hel vattenmelon i butiken! Låter helgalet det åxå, jag hör det själv. Men ni anar inte hur hemskt det är att fara till flera butiker och sedan inte hitta den frukt som man sååå suktat efter. I mitt fall en helt vanlig vattenmelon. Jag kan inte förstå detta med att butiken inte haft på snart två hela veckor hela vattenmeloner. Är det ingen annan som vill köpa hela meloner än jag? För vem är nöjd med en femtedel eller en fjärdedel av en melon? Det räcker ju ingenstans! 

Nu ska jag njuta av en halva, sådär bara. Go and fruit yourself, eller nåt!

A taste of heaven. En vanlig vattenmelon. Love fruit.





 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar