måndag 5 juni 2017

Gör en deal

Inte har jag direkt saknat skärmtiden på datorn. Men att "babbla av" mej har nån annan fått dras med istället. Ibland har jag tänkt det där ska jag sedan när jag tar mej detta an ingen berätta åt er. Åt de som ännu hittar hit.
Men jag har ju varken skrivit upp eller laddat med skrivämnen, så det kommer vad som kommer.
 Men du, det är så rolig att kika in när man vet om någon läser. 

Men det som jag nu mest prioriterat när det gäller mej själv är min löpning. Känner att det är ju min grej för tillfället iallafall. Från mars i vår, så har jag byggt upp mina löparben. Nå tro nu inte att jag är en fartdåre, för det är jag absolut ej. Men jag försöker trappa upp sakta och säkert. Hittills har det gått rätt bra, om man får själv säga så. Från att ha varit en som känt sej nöjd med 5km har nu lyckats komma upp till 15km. Det är en märkbar förändring. Hela jaget är starkare, har hållit mej mera frisk och kanske mer i balans hormonmässigt också.

Nu i juni har jag och en av mina bästa kollegor gjort en rör-på-dej-deal. Den går ut på att vi ska vara aktiva, mer i rörelse helt enkelt. Lättast är det ju då att sätta upp ett mål, för att kunna ha nånslags konkret koll. I vårt fall så kom vi överens om att cykla 50km ( jag tolkade det som så att man inte behöver ta allt i ett kör!) och promenera 20km samt 3andra träningsformer, som är valfria. Nu är jag faktist ganska taggad och verkligen tänker köra ett superrace i juni. En av de tre andra träningsformerna är löpning, givetvis!!
Men jag funderar ännu på vilka de två andra skulle vara. Kanske tennis, men vet bara inte var det finns tennisnät utomhus (i Vasa omnejd). Vill ju helst röra på mej ute. Simning känns ju somrigt, men det är ju så tusans kallt i vattnet ännu att jag bara klarar av ett dopp å sen skjuter jag upp i bastun som en raket och hålls där i en evighet.

För övrigt hoppas jag ju att juni skulle visa sommarvärme och sol. Så att man skulle få slänga upp benen och bara njuta av underbara, korta sommaren.
Nu skall jag se om jag får en deal med familjen om att komma med och cykla, jag måste ju sätta igång och inte bara spinna här. Lovar att bli aktivare igen. Hörs! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar