lördag 3 mars 2012

Underbart väder

Jag måste bara få yttra mej om detta underbara vårväder som gjort entré i Österbotten. Alltså heelt underbart, med flera plusgrader och man både ser och hör hur snön smälter och isen droppar till vatten. Marken kommer sakta fram i mörkare toning och asfalten skiner genom snöslasket
Jag känner riktigt våren i luften! Och jag har nu lyxen av att få njuta av det denna helg. Har inget skillt inplanerat.
Idag hade jag och dotterns tänkt pulka oss fram. Det gick ställvis. Men det var mestadels så att jag fick bära pulkan under armen då vägarna var, som jag tidigare nämnde snöfria.

Hoppas på en likadan ljuv dag till imorgon. Då är tanken den att jag och sonen skall ut och skrinna om det fortfarande finns is att åka på. Det får vi se imorgon!

Måste ännu bara säga att min son sa idag då vi var ute i solskenet: -"Vet du mamma idag får vi extra mycket d-vitamin!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar