torsdag 29 mars 2012

Haltande hönan

Jag måste börja med att berömma mej själv över mina otroliga insater i att röra på mej denna vecka. ( Eftersom ingen annan verkar ta det steget eller ordet ) Det är så pass att jag får på mina nya byxor, utan att de spänner kring "iistär magan", som min kära mommo brukar säga :)
Men tji får jag bara för det!
Kroppen säger att nej, du skall inte träna, för då gör jag så att du får ont. Verkar det som om. Igår kväll märkte jag att jag hade fått en såndän skav-blåsa på min lilltå. Ja, uuh så glamuröst, inte sant!? Nå detta var ju inte så farligt så jag gick ut en liten vända och trotsade min fotkrämpa. Och for på piloxingskursen. Inga konstigheter mer än så igår kväll men ack så jag får besvära mej över en ömmande fot idag. Den värker som så in i hejjskotta. Kan inte gå på min kära högra fot idag.
Vad är pointen med att ha ben om de inte skall fungera som de ska!?
Så den som uppfann burana. Jag tackar dej innerligt för annars vet jag inte hur jag skulle ha kunnat ta mej igenom denna dag.

Så nu gäller fotvila idag. Inge hoppeliskutt med barnen. Inga promenader. Bara tv och mat, samt en önskan att byxorna inte kommer att spänna imorgon kring magen. Efter som det blir soppa och kanske muffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar