lördag 6 april 2013

Trötter, trötter

Har varit så jäkla förbaiskat trött nu denna helg. Redan på fredag, dären 7-tiden på kvällen var min låga på spar, riktigt svag. Och klockan 8 for jag i säng. Men med den tanken att bara vila en stund, men den lilla stunden blev att jag sov klockan runt. Vaknade alltså på morgonen just före 8. Med kläderna på. Och ett fejs, som kändes smutsigt av gårdagens smink. Och en mun med oborstade tänder. Håret i den där gårdagens hästsvans, men aningen mera asig. Fullständigt troll, med andra ord.

Så projekt nr.1 på morgonen var att fräsha till sej lite grann. Sedan var jag sådär passligt trött igen. Har haft ute sängkläder och kläder, för uppfräshning. Men det gjorde mej bara tröttare, all denna vårstädning(?). Så det blev en tupplur idag på det.

Och nu är kvällen här. Jag är igen trött.
Kan kanske bero på att dottern verkar ha fått sej en släng av förkylning. Naturligtvis brukar jag vara nästa på tur för samma sjuka. Då det bara duger med mor då man är krasslig. Än så länge tar ja i trä och koputan puuta. Med hopp om friska dagar. Med hopp om ork till imorgon.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar