fredag 20 juni 2014

Inväntar ett soligt midsommaraftonslugn

Gör mej redo för en kväll på en ett kompis-pars villa.
Har funderat av och an om man skall ta med sej sommarpaltor, ifall det skulle bli badväder och "värme" till kvällen eller är det full höst- och vintermundering som gäller? Oavsett finns en bastu nära till så man får ju åtminstone värmen därifrån om inte på något annat sätt. Frågan är väl om man alls vågar ens tänka tanken på att hoppa i ett plurr.
Givetvis är barnen med så det gäller att tänka barnvänligt!  Så idag är det såpbubblor och saft mera än något annat.

















Har varit fru duktig och kokat saft och bakat muffins här innan. För jag har konstaterat att man alltid tar med sej köpis grejer. Köpta från butiken: allt. 
Men inte idag. Idag visar jag min husmorskraft med en flaska rabarbersaft och tar med mej chokomuffins, som "tack-för-att-vi-får-gästa-på-midsommar"-gåva.
Jag själv brukar bli mera rörd just av hemlagat än köpis, så nu satsade jag på min känsla. Så en flaska hemgjord rabarbersaft, den godaste varianten tycker jag är  Leila Lindholm,s som finns i henens bok A piece of Cake.



Annars så var jag ut och sprang här för någon kväll sedan och hade så bra feelis vid startpunkten. Kände att jag flög som en vildfågel över vidderna och jag kände hur benen trummade på både asfalt och sandiga sidovägar. Jag var så säker på att jag sprungit minst 10km, eftersom jag började känna mej aningen trött och benen började kännas aningen stela.
Då jag kom hem på gården och klockade av min springtid så var den ju inte längre än 38minuter. Trodde ju verkligen att det skulle ha varit minst 1timme, för så kände jag mej i benen. Och sträckan landande på 6.5km. Snacka om att falla ner på jorden. Där hade jag hunnit tänka medan jag sprang att "Himmel så låångt jag sprungit" och " Får känna mej nöjd då jag orkade springa hela 10:an igen". Så ni förstår känslan, eller hur?

Men nu har jag insett att jag var ju duktig som for ut och springa, jag klarar av att springa och tycker det är lugnande. Varför all denna press? Nu skall jag ta och försöka se bara det positiva!

Det jag nu fokuserar på är att solen skall titta fram ikväll och ge oss alla en fin midsommarafton, både här och där.
Ta vara på varandra och var försiktiga i både vatten och på vägar. Kör inte för hårt, sätt er inte vid ratten eller rodret om ni tagit alkohol, för olyckor händer så lätt. Även den bästa.

Njut!
Nu är dagen inne då natten inte blir mörk. Njut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar