tisdag 10 juni 2014

att bussa till Tammäfåss

Har varit till Tammerfors en lördag i maj med en del av jobbgänget. Vi startade lika tidigt som när tuppen galar och bussade iväg till Ikea och IdeaPark. Säger bara att man är ju absolut alltför sällan till Tammerfors, det var ju så underbart med mycket sådant som inte Vasa kan erbjuda. Om DU inte varit dit har du en mycket bra orsak i att fara till endera Ikea eller IdeaPark, för dessa bägge är värda just din tid.
En pengbörs med pengar är ju åxå bra att ha med sej. Eller alternativt ett bankkort som går att hyvla.
Man kan inte annat än vara eller åtminstone bli på bra humör efter att ha fått svänga in och vidga sina vyer i  finska Tampere. 

IdeaPark är ett stort,stort köpcentrum, för den som inte hört talas om det tidigare.
Sportaffärer och affärer med inredning fanns det ju gott och väl om, precis som det fanns special småaffärer för pyssel-fior. Barnklädes och -leksaks kedjor fanns här och där och även fikaplatser. Lekhörnor för barn och ja, lite tekninkbutiker åxå ifall man får männen med till köpcentret.

Ikea är ju alltid Ikea. Inredning och hemmaprylar och möbler är aldrig fel!  Man hittar alltid mera än vad man tänkt sej, oavsett vad man hade på listan från första början. Ifall man inte hittar nåt där så är man högst troligt en man.

Jag och min arbetskollega valde att dela dagen på dessa två stora ställen och kan konstatera att vi kunde ha behövt 1 timme till på både IdeaPark och Ikea, men vi sprang oss genom de båda på 2 timmar på var ställe! Vilket jag anser är vara ett super effektivt sätt att snabbshoppa det viktigaste.
Jag var på jakt efter nya löparskor, det var väl egentligen min prio 1 på "egna behovs-listan". Sedan jagade jag efter adidas-shorts i pojktappning. Och sommarkläder i allmänhet. Om det sedan kom med nåt annat för billig peng var det välkommet. På Ikea skulle jag ha några födelsedagspresenter för 2 småa knodd och en kökslamppa stod högt uppe på köplistan.
NY KÖKSLAMPPA!!

Nåväl, jag kom hem med både ett och annat och samtidigt känner jag att över hälften till skulle ha behövts dragas hem från den lördags-shoppingen. Men nu har ju jag en orsak att få fara dit igen på sommaren eller kanske mot höst sidan. Får se!


NYA NIKE PEGASUS LÖPARSKOR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar