fredag 25 juli 2014

God sak för andra, ett glatt sinne

 Nu har jag fått hem en beställning på två armband, som stöder för hela slanten cancer forskning. Together for life. Jag stöder goda ting. Jag vill gärna se glädjen i andras tillfrisknande från den sjukdomen. Cancer är en sån sjukdom som verkligen tar all must ur både den sjuke, men åxå från de som är närstående. Det är en sjukdom man får och MÅSTE ta på allvar. För den kan hota det finaste rosigaste skimret i världen. Ta bort den blåaste himmelen på skyn. I ett ögonblick.

 Man kan beställa dessa armband av Heidi som bloggar. Man mejlar henne och på snabb tid fixar hon och tadaa så får man dem i brevlådan. Lycka var att hitta ett kuvert en kväll i postlådan!




Annars blir det rätt mycket strandhäng med barnen. Det är ju solsken och värme över våra slätter. 
Måste påminna alla om hur viktigt det är att dricka i dessa varma tider, för så många glömmer att ge kroppen vätska. Tillräckligt med vätska.
Själv har jag pimplat i mej massvis av vatten, saft och limsa. Det är så nödvändigt. Solkräm på huden.

För solen kan åxå vara en orsak till cancer. Den är så underbar men ack så farlig. Man måste vara försiktig och varlig medan det är solgass och brännande strålar.

Jag är ju verkligen en människa som gillar solen. Kan bra vara i solen å "stekas" men jag är rätt fanatisk till användning av solkräm. Mycket solkräm med stark solskyddsfaktor, minst 30 ska de vara.

Hoppas alla vet att vi skall nu njuta av solen och dess ljus, för kvällarna mörknar.Snart är det höst. Och vinter tid. Njut nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar