måndag 14 juli 2014

The rainbow in my mind

Tuggar ett nytt välsmakande tuggummi och funderar på färg, regnbågens alla färger. Som pride. Fast ändå inte.
Färg på kläder och mode och i håret och på kroppen och på väggarna.
Jag har en riktig feeling för gult och rött och blått just nu. Alltså solgult. Å blodrött! Klarbått! Då i tanke med kläder. Det ska liksom inte bara vara toner i svart, vitt och grått. Även om de färgerna är en bra bas i garderoben. Men accentfärg behövs! Jag vill se en glädjedans av färg på kläderna. En förtrollande värld av buller å bång!

 Spläsch!
 http://www.prints.se/images/stories/virtuemart/product/168-map-paint-poster2.jpg


 Med håret går tankarna i röda och fräscha uppiggande toner. Kanske har jag nåt höstigt som pirrar i kroppen? Ett sprittande behov av färgklickar i mitt sinne. Ett lockigt hår eller spikrakt. Kort eller långt. Spelar ingen roll, bara det finns färg. Som en fräsig färgkarta :)

På kroppen är jag med tankarna kring min solbränna. Jag har suttit en del i solen, men åxå tänkt mycket på solskydd och att man ska bevara sin kropp. Försöka låta huden, skinnet, vänja sej i sakta mak till Finlands otroliga sommarhetta. Låta skinnet få en "sommar update". Eller möjligen en tatuering eller två. Tänk vad allt coolt man kan göra med sin kroppshydda. Och hur mycket slitage den klarar av.
Själv har jag burit två barn i min mage, och är ganska nöjd över att ha fått den passlig tillbaka. Inte platt, inge sixpack inte heller den största degklumpen. Det är så att jag är nöjd.

 På väggarna skulle det vara roligt att få lite upp piffning i åtminstone 2 av våra rum i vårt hem. Mannen jag bor med skulle säkert bli gråhårig om jag skulle berätta vartenda tanke jag haft för detta hus. Men nu är känslan min så stark, få se om nån vägg hamnar på tapeten i höst.


Jag är så i en fas där jag behöver få vara jag. Behöver få ut MIN färgspläsch. Vill inte följa strömmen med diverse modestuff eller mönster. Vill gå min egen stig ut i periferin.

Det behöver vara färg. Speciellt en sånhär dag då det är lite grådaskigt ute, med mörka orosmoln med åska i luften.
Men även mina skåp behöver rensning, så det kommer väl som en skänk från ovan egentligen. Dessutom behöver jag inte fundera på att vattna mina grödor idag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar