lördag 24 januari 2015

Aktivitet: långpromenad

Idag morse vaknade jag helt frivilligt klockan 06:45. På en lördag, en ledig dag. Ni tänker att vilken virrpanna eller hur! Vem i all herrans namn stiger upp "mitt i natten" när man kan ta sovmorgon?
Men jag kan berätta att jag skulle ut på promenad med en väninna jag inte träffat på snart en månad. Det rätar ut alla frågetecken inte sant? Vi brukar sådär på regelbunden basis vara varje vecka ut och gå under helgen eller en gång in i veckorna. Men av olika orsaker hade denna träff förskjutits många veckor framåt; endera hade ena sjukor eller den andra något annat inplanerat eller så kom vädergudarna med så många minus att långpromenader var uteslutna.
Men idag var vädret på vår sida och samtalsämnen fanns i massor. Vi traskade först i mörker och därefter såg vi morgonen gry, en grå morgon med lätt snöfall. Tiden den rusade iväg och våra magar började kurra i något skede. DÅ visste vi att nu måste vi avsluta vår långpromenad innan blodsockret blev för lågt och våra goda humör trampats ner.
När jag kom hem klockade jag av promenaden och vi hade hunnit 15km under morgonens tidiga timmar.

Tyvärr så blidde jag däckad av förkylning 4 timmar efteråt, även om jag druckit hälsodrycken svartvinbärssaft. Nu ska jag gå å ta en huitt ( typ ett snapsglas) av havtornssaft, så kanske jag kommer lindrigare undan.
 En trevlig lördag åt er läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar