söndag 18 januari 2015

Vad har ni på foten?

Då tänker jag ju lite på det här med att röra på sej ute i kalla väder. Om man är som jag så fryser man väldans lätt om sina fötter. Man står och trampar från ena foten till den andra eller står och hoppar jämfota vid pulkabackens topp, när barnen tjoar i nedförsbacken och har bästa stunden. Själv är man iskall om sina tår och försöker febrilt få upp värmen i sina fötter.

Måste bara få berätta om världens bästa socka! 
Stickade sockor är suveräna, men denna är lite mera tillämpad för rörelse.


Jag var ju som sagt till sportaffärn för någon dag sedan och köpte skidor. I samma runda så köpte jag hem dessa.
Hittade den i misstag. Sökte inte ens efter nån socka. Men plötsligt fanns den sockan just där, framför min näsa. Och tänkte att det skulle nog vara värt ett försök.
Det är egentligen en vandrings-socka. Så den håller verkligen värmen i fötter, som hamnar att vara ute långa stunder i kalla klimat.

Här är förpackningen ifall nån har nåt intresse av att köpa ett par.


Och såhär sitter de på min lilla fot.

De är av merinoull, så de håller verkligen värmen där den behövs. Vid foten. Och det bästa är att det inte alls känns svettigt ens efter att man gått med dem en hel dag på foten.
10 poäng av fulla möjliga!

Och PS. Idag har jag sprungit, okej då JOGGAT. 45minuter i sträck. Så det är helt okej för årets första runda i snabbare fart än gå-takt! Så nu börjar det. Bara att lägga upp nåt mål för i år. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar