onsdag 22 juli 2015

Morgonmål ute, hur många gånger i sommar?

Frukost inne eller ute? Vad gillar ni?

Jag gillar ju att dricka mitt kaffe i morgonsolen ( helst i luuugn och rooo utan gnäll och gny). Gillar egentligen att äta frukost ute åxå, det smakar nästan bättre ute än inne. Dessutom är det ju så ljuvligt att få känna solens strålar värma en medan man äter gott. Bästa starten alltså.
Frukostbord vid Charlotte.
Men i sommar har sådana dagar varit få. Alldeles för få. Har räknat dem till 2 hela utefrukostar.

Förra veckan åt jag frukost på en balkong, det räknar jag som en gång. Min andra gång i sommar var 21 juli. Tänk två gånger under sommaren och juli månad är snart slut. Det är inget att hissa i flaggstången. Men det är bättre än inga gånger alls.
Ifjol drack jag mitt kaffe var och varannan dag ute på trappan i  solskenet! Så vädermässigt var 2014 bättre än 2015.




Frukostbord hemma på bakgården.

Jag är en människa som inte klarar mej om jag inte äter ordentligt på morgonen. Blir bara sur och butter och fräsig om jag inte får fylla magen med energi, en stund efter att jag vaknat. Kan inte förstå dem som kan komma igång utan frukost. Utan något i magen. Låter som värsta starten jag kan tänka mej! Jag vill ju helst ha smörgås med nåt på och något i fruktväg. En smoothie efter morgonmackan är så gott. Eller färska fruktklyftor. Ah, så mumsigt!
Nu i sommar har jag njutit av nektariner och persikor i mängder. Ljuva frukter. Det är nåt jag saknar då hösten träder in, sommarfrukterna. Eftersom smaken blir så annorlunda då hög säsongen tagit slut.


Snyltaren. 
Och när vi ätit klart så kom förståss frassen vår och kollade om det fanns något kvar åt honom. Men icke. Vad skulle han nu ha gillat avacado på bröd eller klyftor av nektarin? Kanske not so much.
Har ni någå specialiteter på morgnarna som ni inte kan leva utan?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar