söndag 12 juli 2015

När livet gör kullerbyttor

Vi är ju i juli-månad och det känns som om vi vore i slutet av september. Vädret är halvruskigt och inte alls sommaraktigt ( förutom de långa kvällarna, som faktist är rätt ljusa.) Endera öser regnet ner i floder eller sen har vi sol men med stormvindar utan dess like. Det har väl funnits 2 hela fina sommardagar under denna sommar hittills. Året 2015 har varit ett konstigt väder år, det har nog alla vi finländare fått låta oss förstå.

Jag har insett att jag får gå med strumpor och skor många dagar till, men tänker ändå investera i ett par nya sandaler ganska snart. Mitt positiva jag går i stora hopp om att det ännu ska svänga till det bättre. Är ju en person som älskar solen. Värmen. Och allt vad det innebär.
Fast otroligt nog på ena bilden är jag barfota..måste säkert ha haft spunk den dagen.

Förutom att livet, eller universum, gör  sina kullerbyttor med omsvängda väder så gör även jag det. Övar för fulla muggar att klara av kärrhjul och att stå på händerna nu under denna månad. Jag har klarat det förr och har satt mej på att klara det igen. Många långa år efter att all min smidighet gått bort, men banne mej att jag ska klara av något som åtminstone påminner om ett kärrhjul eller att nästan stå på händerna. Om det så är mot en vägg eller utan.

Har dessutom försökt ge yoga en chans igen. Det var ett tag som det var oerhört populärt...kanske 1 år sedan? Minns inte riktigt, men jag fick aldrig nån kläm på det. Försökte men kom av mej. Försökte igen och inget lyckades. Det kändes bara trögt och oinspirerande. Men nu har jag tydligen mognat lite och känner mej redo att möta yogan igen. Så några morgnar har jag lagt på en yogavideo från youtube och gjort det bästa jag kunnat. Med racklig och dålig balans, stela och skakiga ben. Men jag har gjort det.

Så nu gör vi kullebyttor och svängar med universum. Det är inte bara du som hjular utan även jag (nästan)!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar