söndag 26 juli 2015

Gården 2015


Angelonia, heter denna blomma.
Året 2015, då lusten att sköta gården varit minimal.
Har tidigare alltid tagit nån sommarbild från våran gård..och detta är är inget undantag.
Det är bara att i år har jag inte suttit å dragit bort något ogräs eller skött om gården utan allt är ett virrvarr av ja..allt möjligt. Främst kanske ogräs. Nåja lite har jag väl rensat, men inga stordåd gjorda gårdsmässigt eller rabattmässigt.

 
Har dock planterat sommarblommor i mina lådor och fått tomaterna på bakgården att växa lite. De skulle förståss behövt lite sol och värme..men man kan inte få allt i världen heller.

Sedan har jag inte mycket mera att komma med i sommar förutom mitt smultronställe. Det har gett mej fin skörd redan iår. Tur att något växer så det blir ätbart.

Smultronstället.


Vad månne denna heter? har inte en aning.

Se, två tomater!!


Å körsbärstomater. Som saknar solen.


Och min underbara, underbara jasmin. Den är min stolthetsväxt. Den växer alla år och är vacker som en sommardag och doftar gudomligt. Det ger mej hopp om att det inte är helt kört med andra växterna iallafall.



PS. Fick två fina körsbärstomater till juli månad. Och vanliga tomaterna växer och mognar fortfarande. Väntar dessutom på flera körsbärstomater! Få se om augusti kan ge dem lite värme. Och sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar