tisdag 18 augusti 2015

Augusti bombaderar med aktivitet

När jag återgick till arbetslivet, fick vädret ( se nu igen, det stora samtalsämnet!) ett uppsving. Det har varit underbart vackert väder första veckan i augusti, andrata verkar vara lika varm och solig. Tredje i månad åtta verkar slå alla rekord! Folk har postat på sociala medier om sina beachdagar och sina sommardopp, soliga terasshäng med cider/drinkar i handen och gudarna ska veta att jag varje minut tänkt jävlar att man ska jobba just nu!
 Nej, jag inte det minsta bitter..nej inte alls.

Under första augustihelgen, som gick av stapeln, fick även jag känna på kvavheten och värmen.
Tog till och med tillräckligt med mod till mej och vågade doppa mej i en sjö! Hade alltså inte tagit nåt sommardopp eller sim före 9 augusti. Piiiinsamt. Nå nu lever jag på mitt dopp länge, får jag hoppas iallafall.
Under denna samma helg kom jag mej en tur till underbara skärgården, Replot. Inte ens hela vägen dit hade jag lyckats med före fina augusti kom med sitt strålande väder. Vi ( min mamma, bror och mina barn samt jag) hade tänkt äta gott på Arken, men fick svänga om då de hade bröllopsfestligheter på gång där när vi kom körandes. Då istället for vi till Bernys, som finns precis vid kanten av replotbron.
 Och sedan kom tam-tam-taa: Simningen. Mina barn var såå ivriga, man kunde se på dem hur de väntat på att stranden skulle bli som programpunkt. De sprang i vattnet och tyckte det var lajbans medan jag...ja. Det var utan att ljuga ett snabbt dopp. Ett plurr som varade maximalt 1min 30sek. Därefter rusade jag upp på stranden och virrade en handduk runt mej för att få upp värmen tillbaka. Helt galet att folk kan simma i sånt kallvatten. Det var kanske 20grader uppskattningsvis i vattnet, på ytan.

 Och vad mer. Skolorna börjar på allvar. Snart är det juthbacka. Därefter är det villa-avslutning. Och vet om flera andra saker som sker runtomkring. Det gäller bara att hänga på och med.
Return to normality?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar