torsdag 20 augusti 2015

Konstens Natt

Det var en torsdag. Hade en sjuttons lång arbetsdag och huvudet var lagom mört. Hade bestämt att jag lämnar hemma, eftersom jag bara kände hur kroppen skrek efter vila och huvudet behövde pausa.
Men när jag suttit hemma i 45minuter fick jag ett ryck.
Jag sa åt barna att nu far vi på konstens natt till Vasa. Sagt och gjort, vi satt oss i bilen och jag förklarade att det är tokgalet mycket folk ute och att vi måste hållas ihop. De beydrade att de skulle lyda och hållas nära mej.






sambatåget 

solig farosterass.


 
Jesus quote.


grafitti. 


mumsigaste glassen.
Vi kom till staden rätt sent, många av programpunkterna för barn var redan slut och kvällskvisten började vara på schemat. Men vi traskade både hit och dit. Glassen bredvid Faros var nog en bra depå, därefter orkade vi traska på lite till. Såg både ett som annat som behagade ögat, konstens natt är vacker för både ögat och örat.

Det var musik, det var balansering, målningar, grafitti, dansuppvisningar, håruppvisning och uppsättning, det var en helt annan groove i hela Vasa. En groove som kunde synas lite oftare tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar