torsdag 18 februari 2016

Fart i benen till juni

Något att sikta på, det brukar ju vara bra..inte sant? Här för någon dag sedan, kanske det var en vecka sedan redan eller två så pratade jag med några av mina kollegor om löpning. En del av gruppen är duktiga löpare, en del tränar till triathlon och en del ( läs: undertecknad) är lite mer på latsidan och väljer godis och en soffa framom boosterpulver och hård träning. Men vi alla kom fram till att vi ska delta i West Coast Race i sommar.

West Coast Race är att lopp efter Österbottens kust, på riksväg 8. Man springer i lag, som en stafett, och varenda lagmedlem springer en viss sträcka och alla sträckor är olika långa. Ni kan läsa mer om det här på WCR 2016..
Vi var flera som önskade den kortaste sträckan, hur det nu kommer sej. Men egentligen borde jag inte ta den kortaste och kanske lättaste sträckan som jag tänkte från början. Vilket jag med stor sannolikhet inte heller får. Jag klarade ju 16km i höstas. Vart försvann min lilla egoboost månne efter det? Benen är det väl inget fel på snarare knoppen, så det ska jag försöka åtgärda nu under våren. Peppa mej själv och försöka få mej och min kropp att förstå att jag har det. Det, för löpningen.

 Efter botnialöpet sinade mitt intresse totalt och det har ekat tomt på motionssaldot för min del. Där ska det ske en ändring, sanna mina ord. Ju mer jag funderar på saken desto mer säker är jag på att min sträcka ska vara minimum 5km. Och att jag banne i ska fösöka göra tidsrekord för min egen del på det.
Och med det sagt så ska jag erkänna att jag var på en länk igår. En kort(!) länk. Som bevisade att en hel del träning kommer att behövas, om jag ska kunna hålla mitt ord.
 
Bilden den har jag tagit från WCR sida med de olika sträckorna och tänkte att denna 5km vore ju så härlig. Att få springa vid havet, hur härligt vore inte det?

http://www.idrott.fi/Site/Data/254/Files/view(4).jpg
 

2 kommentarer: