söndag 28 februari 2016

Lite choklad

Jag hade köpt en chokladplatta härom veckan. Hade gömt den i min väska, med tanken att det skulle bara vara min choklad. En bit till morgonkaffet en lördagsmorgon skulle lyxa till starten på en helg.

När jag öppnade väskan min hittade jag chokladplattan överst på allt och öppnad...med hela två rader kvar. Ett skrynkligt och tillknycklat papper runt de raderna som var kvar. Besvikelsen över att nån av kidsen hade varit i farten var ju stor. Det var ju MIN chokladplatta! Då jag förhörde dem så visste jag precis vem som hade varit där och "provsmakat".
-Mamma, det var inte meningen" sa dottern och såg kufisk ut.

Så trodde jag på henne? No way. Dagens barn gör precis som gårdagens barn. Klart de tar om möjlighet ges utan att någon ser på. Och en chokladplatta i förälderns väska är väl no bigggie egentligen. Men då jag ville ju så gärna ha chokladen själv.

Nästa gång jag köper en väska ska den ha både lås och sifferkod innan man kommer till innehållet i väskan!

Och ja, jag åt resterande chokladen för att få lite sinnesro.
Och ja, nästa chokladplatta gömmer jag INTE i väskan, något måste man ju lära sej av detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar