måndag 15 februari 2016

Klädd till allahjärtans fest


Efter två veckor i sitt och ligg läge så är jag tillbaka på fötterna ( nästan). Nej, har inte varit däckad av feber och snuva och hosta som så många andra. Vet inte vad jag lidit av egentligen, men något konstigt var det ju eftersom all ork var spårlöst förvunnen. Men i fredast daskade jag upp mej och bestämde att nu är det slut med att dimpa ner baken i soffan för hela kvällar och dagar.

Nu har mina ben fått stå upp till bevis i helgen. Var på en promenad i rätt långsam takt på lördagen och på söndag var det en powerwalk med stort p som fick kicka igång min dag. Och med de två turerna ute i vinterföret får jag ihop hela 17,5km under den gångna helgen och där fick det stanna. Nu i veckan hoppas jag att jag får in nån ( eller flera) träningsdag(ar) , endera på det lokala gymmet eller sedan kanske en länk ute efter arbetet. Vi får se hur det ter sej!

Söndagskvällen kom jag att fira en novemberförlovning. Min vän Iida och hennes karl har satt ringar på fingret och de ska vi fira. Det är ju roligt med såndära festligheter, men samtidigt har jag samma dilemma var eviga gång det blir nåt festlikt. Kläderna.
Så jag gick och funderade hejvilt vad man borde ha dragit på sej och hur fin skulle vara.
 Är det ok att ha på sej vitt på förlovning? Finns det regler för förlovningsfester..eller är det bara på bröllop vitt är big no-no?
Jag har sannerligen varit på flera förlovningskaffen å så...men jag kan inte minnas hur jag resonerat de andra gångerna.
Nåja, det är ju tack å lov inte mina kläder som var i fokus!
Det blidde gråa brallor, vit-svart randig baströja och svart kavaj denna gång. Tror det var ok.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar