söndag 1 april 2012

Fjädrar och hönsägg

Inte för att det borde komma som någon stor surprise, men nu börjar påskveckan. PÅSKVECKAN. Mina barn har väntat på den sedan ifjol. Att man firar midsommar, födelsedagar, mors- och farsdagar och jul..Näe, de helgerna räknas inte. Detta med memma, tusenhundrafemtio olika godis/leksaks påskägg och att klä ut sej för att "skrämma slag" på folk och att bejsa candy är bara såå häftigt!
PÅSK, det är något extra det.

Så nu har jag blåst, blåst och blåst ägg. Högröd i nyllet men resultatet är helbelåtna barn. Måste till och med skaffa blåshjälp, så att inte mina ögon skulle ploppa ut.
Sonen ville också han pröva på att blåsa ägg. Men ett blås och kraftag senare hade han tryckt sönder ägget och fått äggklet  i fejset, så han överlät jobbet till de vuxna.
"De va nog int så lätt som jag trodde", konstaterade han. "Dessutom kommer de ju från hönans proppo, så de e nog inte så rena."
Thanks, jag blåser de här så du ska få måla och så pratar du sånt!

Sen var det projekt måla de sköra äggen. Hehe. Precis lika sköra då, som då man blåser i dem, fick sonen igen konstatera.´Inte så många hela men desto finare och mera värdefulla är ju de som fortfarande är hela.



Och sen vide.
Kvistar hit och kvistar dit. Fjädrar lite här och lite där.



Men nu har jag snart pyntandet klart. Och fjädrar lite här och var, lite som om man hade haft en fjäderboa och flängt med den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar