fredag 30 oktober 2015

flunssatider

Har en såndär period då jag vill så mycket, men åstadkommer desto mindre. Inspirerad av kölden som börjat bita på, men får inte stickorna att röra sej. Lässugen men får inte ihop boktid. Intresset att röra på dej finns åxå där men min envisa flunssa, som nu hållit i sej tre veckor, har satt stopp.
Nej, tänker inte klaga, man får ta det som det kommer. Med andra ord- en rinnande näsa!

Jag har denna höst tagit husmorskurer i bruk ( mer än tidigare). Älskar det faktum att gamla knep funkar bättre än nya mediciner! Så denna höst har jag druckit litervis med kokt vatten med ingefära, blandat med honung och pressad citron. Det har en väldigt häftig effekt för småflunssor kan jag ge garanti på. Åtminstone om du tar in ingefära i den mängd jag körde på.
Tyvärr verkar jag ha fått nu det där arma höstviruset och då räcker det inte till med husmorsknepen, men jag gör allt och lite till för att sjukan inte däckar mej totalt.

Men tänkte ge ett lästips. Om hur du förebygger lite ditt immunförsvar. Kolla länken till Ila Nordman.
Tänkte att ni får ta del av fler huskurer här : Morotsliv- huskurer mot förkylning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar