måndag 22 augusti 2016

Det finns ett ur-dystert väder, det är här nu

Jävla väder!
 Jag måst ju bara få säga det. Alltså augusti har varit i ärlighetens namn den förbenat jävligaste månaden hittills på hela året. Mestadels på grund av vädret. Regnet. Jag brukar kunna se saker rätt positivt. Jag brukar. Men nu är jag så sjuttons trött på detta väderfenomen.

Är lejd gråheten. Trött på råheten där ute. Saknar solen och de ljusa vita, luddiga, snälla molnen. Solen och glada solbruna människorna. Jag är irriterad på mej själv, för att jag känner agg för detta väder som vi har nu. Är det såhär i England all the time?
Varför kan jag inte bara plocka upp en fin mys-känsla när det häller ner? Kanske för det är tredje veckan av hällregn..

Jag har inte använt mej av sommarklänningar alls i augusti. Inte shorts. Inte toppar. Allt som kallas sommarplagg har nu fått snällt bona sej i klädskrubben. Kanske jag borde bara bunkra upp med stickade tröjor och koftor.
MEN badat har jag, senast söndagen 21.8 och det för att jag kunde fara direkt från en strandbastu i plurret. Annars skulle det inte finnas i min värld att fara att doppa sej.

Jag känner att jag måste gaska upp mej rejält. Jag vill inte vara såhär. Är inte deppig. Men sur och så innerligt trött på att bara se vattendroppar som faller ner från skyn. Ibland med lite åska. Ibland med blixtar. Ibland så det småregnar. Men mest har det ju kommit ner som om nån hällt över ett stor hav över oss.
Det var väl det.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar