tisdag 23 augusti 2016

Jag har ju faktist orkat göra nåt!

Jag behövde verkligen denna dag. En solskensdag. En dag där min energi kom att stiga över den vanliga dosen. Tack vare alla solstrålar som värmer, som gav go feelis och fick humöret att stiga.
Dessutom har jag hunnit uträtta både det ena och det andra. Kände mej supereffektiv..fast jag egentligen inte gjort mycket. Men när humöret varit hängigt liksom vädret så måste man vara glad för det lilla extra man faktist orkat göra.
Å på tal om det så har Linn, bloggerskan, skrivit det perfekta inlägget om att hantera ork. Läs det.

Nåja, vi kan börja med detta. 
Jag har varit och äntligen fotat mej för mitt nya pass. Mitt gamla hade gått ut.. Alltså som jag dragit mej för det, fast det är hur enkelt som helst. Det enda man behöver göra är ju att fara för fotografering, sen skickar de ju fotot rakt av till polisen. Digitiden är underbar. Har man ännu sitt gamla i kraft så behövs inte mer än så, än att du blir fotograferad. Polisen har ju allt. Men nu när mitt pass hade gått ut hamnar jag fara å visa upp mej dit å säga "Hejdär, detta är jag nuförtiden.". Å sen är det klart. Är det nån annan som lämnar det in i det sista..som jag?

Vasa in my heart.


Sedan var jag även in till Wasa teater för att hämta ut biljetten -jiiihaa!- inför höstens stora grej. Man kan även betala via netticket.
Österbottning som jag är har jag ju både lyssnat, läst och tittat på Pleppo-pojkarna. Nu är de i Vasa och pjäxar åpå igen med sin nya Pleppo2 vi mårår åpå.
Nästan så jag inte kan vänta.

Jag har alltså något gott att vänta på tills det är dags. Jag kan lova att både Kaj Korkea-aho och Ted Forsström är lustiga pojkar. Eller män nuförtiden. Men jag ser ju dem som unga pojkspolingar. De har annars börjat köra med podden deras igen: Ted&Kaj heter den. Värt att lyssna på!

Å sen var jag duktig och rev å slet i min (blom)ogräsrabatt. Rev och slet. Tog sekatören och klippte. Och som tack fick jag brännässlan som brände till mej. Fanskap. Alltså det bränner ju så saakelis. Spott hjälper icke, åtminstone inte mej. Så varför säger folk så då? Kallt vatten hjälper ju en stund, medan man har det i kallt.
Snart blir det nog att låna grävmaskinen av någon bekant för att få upp alla ogräs med rötter och allt.

Oh well. Jag tackar för solskenet. Jag tackar för alla glada leenden idag. För ny ork. För en bra nattsömn. Ja, idag är allt liite bättre. Tack solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar