fredag 19 augusti 2016

Läsning i sommar

Under sommaren som gått har jag läst både en som annan roman, chicklit och inspisbok. Eftersom vädret varit så hm...icke sommarvänligt har jag tyckt att läsning varit väldigt ypperligt. Jag har varit ivrig med att gå till biblioteket och låna diverse. Det bästa är att även mina barn nu gillar att gå till bibban. Det är verkligen roligt att besöka stället.

Tänkte att jag ska ge några lästips, eftersom jag såg att Christina hade ett inlägg tidigare här om hennes årliga läsning. I sommar har jag dock inte läst en enda bok med skräck eller thriller. Brukar nog ha med den genren också, men tydligen har jag valt bara lättlästa böcker nu. Förväntar mej dock att min senaste lånebok av Kaj Korkea-aho ska vara lite mer nervbitade. Det är hans första utgivna bok, Se till mej som liten är. Alla andra av hans alster har varit utmärkta!


Men till dem jag läst och vill att även andra ska läsa:
Första tipset är: *You had me at hello, av Mhairi McFarlane
 Den var rolig. Alltså så bra. Jag sträckläste den på två dagar. Lättläst skönhet skulle jag kalla den.


*Min bästa väns dotter, Dorothy Koomson.
My Best Friend's Girl
bild från adlibris.com

Mitt andra tips. Jestas vad mycket olika känslor den boken väckte hos mej. Glädje, irritation, saknad, kärlek, förtvivlan, sorg. Den hade så gott som allt. Även denna var att jag skrattade högt eller alternativt torkade tårar i ögonvrån.



*Sommar på strandpromendaden, Jenny Colgan. Tips tre.
Jag skrattar efter varje kapitel. Lättläst och mysig. Jag mysig är definitivt det rätta ordet.

* Tips fyra: Marian Keyes, Kvinnan som stal mitt liv.  Keyes kan sin grej. Mästaren på chicklitt. Ingen bok är sämre alla är alltid bättre. Alltid.

*Femte tipset: Ett hundra mil av Jojo Moyes. Gripande story som slänger in en i ett liv med en ensamstående mor och två barn. Vad gör man inte för sina barn, säg?

Tips sex: En enda hemlighet, Simona Ahrstedt. 
En enda hemlighet
från adlibris, denna bild.'

Alltså aah. Denna är underbar. Och denna bok kunde även berätta om erotik. Men även om hur komplicerat det är att förälska sej. Och hur man försöker bevara sina känslor från en storm.






Så nu. Har ni några böcker på lager, som ni tycker att jag borde läsa?





 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar