tisdag 16 augusti 2016

Facing facts.

Jag vet inte ens var jag ska börja längre. Har haft datapaus under en tid nu, ni märker ju att det varit tyst rätt så länge. Jag har hunnit tänka många gånger att "Vitsi, dehär sku ja ha kunna skriva om!" eller " Om ja sku bara orka lägga igång dendär datorn...". Men jag har väl i slutändan aldrig orkat ta tag i detta med att skriva på datorn. Så det har lämnat åt sitt öde.

Denna sommar har jag jobbat. För min semesterperiod började först i augusti.  Så i princip så har både juni och juli bara svischat förbi och jag har varken njutit av lata sommarmorgnar eller långa, sköna sommarnätter. Medan annat folk har hunnit strutta runt i storstäder, simmat, kajakat ( har verkat vara sommarens it-grej), SUP-at eller fotat både solnedgångar mitt i natten och ljuva ljmma morgnar, så har jag sovit, jobbat och försökt få rutinen att hålla.  Men jag är inte så bitter. Jag är glad jag har ett jobb.
Men tydligen har jag blivit en gammal ragata under sommaren. Jag har inte gjort något. Inte nåt efter midsommar. Har alltså jobbat. Ränsat ogräs. Skjutsat barnen både hiten och diten. Sovit och ätit.
Jestas så inspirerande. Not so much.

Det jag dock kan nästan skryta med är att jag suttit i en strandbastu, vars bastumätare visade 120celsius. Snacka om grader! Kände mej som äkta finländare just då. Bara länkkorven och turun sinappi som fattades...ja å bastuölen. Min karl sa att jag blir portad från att gå i bastu..eller snarare att jag inte får längre tillstånd att lägga i mer vedklabbar i bastukaminen..

Gälin finne bastubadar i över 120.






Så nu hoppas jag att denna höst, som verkade komma samtidigt som jag fick semester, kommer med ny boost åt mej.
Jag tänker ta i detta med löpningen igen. Jag ska springa snabbt och långt. Jag tänker handarbeta igen. Jag tänker satsa lite mer på eget välmående. För jag tror att jag försummat mej själv för mycket nu. 2016 sommaren blev året då jag inte satsade på mej själv något alls.

Låt hösten komma med ny energi, nya krafter och nytt tankesätt. Som gör att vi alla mår bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar