söndag 23 oktober 2016

Hem ostädade hem

Är just hemkommen från en "höstlovsresa". Det har varit underbart att få bo på hotell och gå till färdigdukade bord och inte behöva städa undan nåt. Har fått plaska i varma vatten och njuta i bubbelpooler och basta i allt från bas finländsk bastu till en mer exotisk bastu med aromer ( i detta fall euqalyptus). Men det har även en baksida.  Att komma hem och möta den kaotiska hemborgen.

Kaotiska typer.


Jag hann aldrig städa hemmet innan vi for iväg och det straffar sej förståss. Hamnar här på en underbar veckostädning. Brukar så gott som alltid städa före man ska iväg nånstans, för att det är så roligt att komma hem till ett städat och polerat hem. Men inte denna gång. Bara att bita i det sura äpplet då!

diskbänken, ännu efter att jag laddat diskmaskin.


Jag möttes av skoberget, som familjen lämnade i hallen. Fy. Nästa var köket som gav mej direkt påminnelse om att dammsugning krävs. Fy tusan för alla smulor och tingel som lämnat på golvet. Diskmaskinen fyllde jag i racerfart och tryckte igång. Lika så var det med tvättmaskinen. Så de snurrar på som bäst. 



Starthögen. Å mera finns det.

Men efter att jag snabbfixat mat och hängt upp en tvätt, strukit några plagg och försäkrat min mommo om att vi kommit hem med alla saker i behåll och att alla är i skick så känner jag bara mest för att slippa och skippa städningen. Den väntar nog på mej en annan dag.

I stället drar jag mej till minnes filmen som jag och barnen såg på bion i hotellet; MINIONS! Och skrattar gott åt Stuart, Kevin och lille Bob.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar