fredag 14 oktober 2016

Måndag, tisdag, onsdag, torsda å freda

Nästan så jag började nynna till Ledins låten när jag skrivit rubriken. Denna vecka har varit rätt tung. På både måndag å tisdag kände jag att nu kommer den förbannade flunssavågen över mej. Garanterat skulle den ha gjort det åxå om inte jag hade kokat ingefära och druckit det så hela jag var en ingefäraknöl.

På onsdag var jag igen mej själv. Det är nog ingefärans och tisdagens kvällssömn som jag får tacka där. Ja och då jag nu var i skick så styrde jag efter jobbet mot Vasa-Finlands soligaste stad. Det var verkligen inte sol den kvällen mest bara grått runtomkring. Men jag gick på promenad med Sofia vid strandpromenaden och njöt av det underbara och så värdefulla havsnära befinnandet. Nästan så man var i zen. Allt var i balans, just då.

Underbara Vasa. Strandwalk.


Torsdag var bara knasig från början till slut. Orkade inte göra nåt så jag var som en degklump i soffan hela kvällen. Å på fredag ( alltså idag, blir det ju, jaajaa!) kände jag ett otroligt sug efter en löprunda. Hade ju varit så många dagar osprungen och inte i form, så det var ju inte en höjdare. Skulle ta en långlänk, men fick nog nöja mej med mina 8km. Lite bittert att inse att kroppen ändå inte var leveransklar ännu. Jag får vänta.
Men sen då jag knappade upp mina bloggar jag läser så hittade jag en måndagslista och jag är ju inte sen att haka på..det är ju bara att min är en fredaslista.

Jag gör: smakliga äppelpajer, enligt min kollega.
Jag kan: inte förstå att jag blivit 34 år. Är ju typ 26 i sinnet.  
Jag köper: mer än gärna frukter hem, men tycker det är sjuttons dyrt.
Jag borde: lära mej att prioritera rätt saker in i vardagen. 
Jag måste: spara in en resekassa åt mej.
Jag vet: alltför lite om allt här i världen.



 Jag tycker: att amerikanerna är fullständigt puckade om de röstar fram Trump som nästa president. Det är värre än pest och kolera.
Jag tänker: på båda inhemska språken. 
Jag förbrukar: alltför mycket duschcreme.
Jag lyssnar: väldans mycket på  KAJ:s Byalåt.
 Jag drömmer: de konstigaste saker, sånt som är svårt att relatera till det verkliga livet
Jag längtar: till kommande Umeåresan i november.
Jag fasar: för mina barns kommande tonårsfasoner.
Jag använder: pulsklocka utan pulsbandet. Logiskt, inte sant?
Jag njuter: när jag får egentid.
Jag blir: alldeles för lätt känslosam i alla världens situationer
Jag äter: för mycket gott å sött. Och i alldeles för stora mängder.
Jag dricker: helst vatten.





Jag struntar: i min garderobs rensning för typ femte året i rad.
Jag ska: springa 15km i sträck ännu detta år.
Jag sparar: långt hår nu igen en gång
Jag brukar: prata mycket, ofta utan att jag tänker på det desto mera.
Jag älskar: äkta lyckokänslor.
Jag har: inte varit på ansiktsbehandlig på alltför länge.
Jag tittar: på telefon oftare än nödvändigt. Tv så sällan att jag inte ens vet om det kommer nåt där i höst.
Jag läser: mer än gärna romantiska och tassiga böcker med ett stänk av psykologi.
Jag vill: åka till Rom och se på gamla kåkar och äta underbart god pizza.'



Åh vad jag gillade denna lista...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar