måndag 5 maj 2014

Att prova på nåt nytt i lekväg

Jestas hur snabbt en helg med 2 lediga dagar flyger förbi. Man hinner ju bara blinka några gånger så är det redan måndag och ny vecka. Söndagen bokstavligen snöade iväg.

Jag var till Smedsbys relativt nya lekställe, swingeling, i lördast. Min och barnens premiär på stället och det fick helt klart höga poäng. Det var rutchkanor, bollhav, air-hockey och pomppulinnan där. Lite av varje.
Ungarna njöt.
Det är lite svårt att få mina barn att trivas på samma lekställe då ena börjar snart påminna lite om en tonåring ( bara lite och bara ibland)  medans andra ännu nöjer sej med aningen mindre finesser. Men leklandet var riktigt passligt för dem båda. Nästa gång måste man bara ta med så de har båda kompisar i egen ålder så har de garanterat fullt upp tills man ska klä på sej och åka hem igen. Om de ens vill åka hem, det är ju det åxå att det kan bli så kul att hemfärden inte lockar alls.
Visa bilaga
Swingelings "hinder" för att komma till en rutchkana.


 Därefter blev det att bara ta det lungt.
Nåja, jag bestämde mej att fara på en kvällslänk efter att ha hört att det skulle komma en snöstorm insvävande över österbottniska slätterna till söndagen. Men jag var nog så trött, även jag, efter swingelingen att det blev ca ½timmen på mina ben och därefter var man helt kaputt. Men jag fick min löprunda i torra förhållanden och i ett soligt och blåsigt bondeland. Hellre så än vad som var på söndag, med facit i hand.
Jag hade tänkt visa så underbart det var på lördag kväll men då jag såg hur viktigpetter jag såg ut på bilden kunde jag inte visa den för folk. Men här är ett litet snötäcke över marken. Då hade första lagret redan smält och detta andra var på väg ner. det smalt och det kom tillbaka. I form av hagel, snö och slask. Jeij, eller så inte. Men det skulle ju ha varit alldeles för bra om man kunnat börja ta fram kjolen och shortsen redan nu.

 Visa bilaga

Den här helgen avslutades med en söndagskväll med heeelt jättetrevliga nyheter. Jag och min goa vän Lotti skall till Umeå. NÄSTA HELG! Woop, woop! Där är vi, två tokstollar. Jag har väntat så på en egen helg, där man verkligen får unna sej själv en dos av tid bara för det egna lifvet. Och nu, nu är min helg här. Snart.

Visa bilaga
Alltså snacka om att få en underbar morsdagshelg. Heldags shopping i Umeå. Wohoo!
Just saying. 

Ok.
Jag har åxå haft tid med den "underbara" skattedeklarationen. Fick några gråa strån igen av att fundera ut hur det skulle göras nu igen.
Och griniga barn. Och glada barn. Med smutstvätt och ostrykta kläder. Med dammråttor och brödsmulor. Bara för att inte ni ska tro att livet är en fest.
Fast lite fest är det nog när jag fick höra att jag ska till - jepp, ni vet- Umeååååå!

Och lite musik på de så blir det förhoppningsvis en riktigt bra vecka. Första veckan i maj.
Elli Gåolding får sköta sluttonen hisin gangon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar