lördag 9 augusti 2014

Att fynda på rea och framåtblick

Fick en shoppingstund för mej själv häromdagen. Det betyder i korta drag att jag har en dag (eller några timmar i detta fall) att nöta tid i Vasa. Hade tänkt hinna både hit å dit men fick konstatera att jag inte har tillräckligt tid att titta in till alla ställen jag skulle behöva fara till. Eftersom jag var tidsbunden av hemmet, så tänkte jag att det är smidigast att fara på egen hand. Har redan på önskelistan en ny shoppingdag inne i stan. Det är nåt jag behöver.

Det blev att vika in till Stenhagas shoppingcenter, GW-gallerian, som har bra utbud av (kläd)butiker. Där satte jag foten och helt otroligt så for all tid på ett och samma shoppingcenter. Körde inte längre än så.  Även om jag hittade ett som annat så är jag förvånad över hur lite pengar det rykte ur kontot och plåmboken. Här kan jag tacka butiker som har sommar- och höstrea stänger framme ännu!  Trodde nog att allt rea som var kvar skulle vara för svinen, men jag hittade riktigt fina fynd! Eller alternativt är man ett litet svin då..

 Här är några av fynden. Det som jag hittade åt mej själv. En basic långärmad tröja i bomull. Mintgrön dessutom, en färg som är i mitt tycke nu. Så skön på då jag tänker svala kvällar. Och kolla in halsduken/scarfen. Den är för ljuvlig. Love it. Det var kärlek på första ögonkastet!!
Kunde inte lämna den kvar i butiken.

Tröjan här under var verkligen en icketypisk mej. Men av nån anledning kom den med i shoppingbagen, till fullt pris dessutom. Men är riktigt nöjd med köpet.
Kanske jag är lite av en 70-tals blomsterfantast iallafall...?
Jag vet, jag vet, ljuset kommer heeeelt fel. 



Åt barnen hittade jag inte lika mycket rea räckena. Det var ganska utplockat och kvar fanns bara konstigheter i mina ögon, eller sedan helt udda storlekar.

Hittade dock något coolt. Och sonen var nöjd, speciellt med den ärmlösa tischan. Jeans för en 9-åring är kanske inte favoritbrallan. Men riktigt snygga var jeansen. Dessutom på 70% rea. Ännu bättre


Nu återstår då skolstarten, förskolestarten och att återgå till jobbet nästa vecka. Med blandade känslor.

Roligt med lite rutin i livet igen. Samtidigt känner jag att jag kunde behöva lite tid att få inamma hösten, som kommit fram i sakta mak.

Dags att gömma och glömma sandalerna, shortsen och bikinin/simbyxorna för ca 8-9 månader. Dags att ta fram stickat, värmande plagg och gummistövlarna. Snart är rugget här. Snart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar