söndag 24 augusti 2014

Med ny termin och höst behövs ny kalender

Jag klagade över min kalender för arbetskollegorna häromdagen. Min kalender, som jag köpte ifjol håller på att ta slut, eftersom jag köpte en skolkalender. Den följer alltså skolåret, inte kalenderåret. Snacka om galet eller hur!

Skolkalendern har en liten story bakom faktist.
Grejen är den att jag sökte helt febrilt efter en kalender ifjol höst. Sökte med ljus och lykta överallt, främst i Vasa omnejd. Ville ha en svensk kalender, det var liksom prioritet ett. Nummer 2 på listan var att jag ville ha en i storlek A5. Där satt ett stort krux, förstå hur svårt det är att hitta då man har krav på det man söker.
Så då jag travade till Gros bokhandel, en söt svensk bokhandel i Vasa. Sista stället och hoppet låg ner vid tårna. Kollade runt och hittade 1 i storlek A5, den enda i den storleken genom hela Vasa.
Det var året 2013.
Var genom alla stor-marketar, de erbjöd dedär minikalendrarna, synade suomalainen kirjakauppa och tiimari ( den butiken fanns då ännu). Hörde mej för på ohlssons classe, halpa-halli och diverse andra butiker.


Nu är vi på året 2014! Snart på 2015. Och jag har inte ännu heller någon ny kalender. Gissa om jag blev gladare än gladast då jag såg det här( !! ) hos tidstjuven
Så nu har jag en liten chans att inte behöva trava genom hela stan för att hitta en kalender. Och tänk att få skräddarsy sin egna kalender. Det vore nog så bra! Plocka in det vad man behöver.  Super!

Så snart får jag tacka min rosa agenda. För riktigt snart är det dags att ta en ny i användning. Därav ser jag framemot då tidstjuven säger att " hey, nu har du vunnit." åt mej. Jag bara väntar.. 


1 kommentar:

  1. Hej! Du vann planschen jag lottade ut på min blogg! :)

    Maila din adress till mig på lindaslantliga@hotmail.com så ska du få den på posten!

    Allt gott!

    Linda

    SvaraRadera