onsdag 6 augusti 2014

Mellanmålstips?

Jag är en som syltar mej in på vissa saker helt fullständigt. Så som mellanmåls gott.
Det går lite i perioder, emellanåt är jag så tusans hälsosam att jag faller själv av sitsen. Och emellanåt är jag inte alls så hälsosam.

I hälsoväg tänker jag på mej som smoothie-dåren. Hade en riktigt intensiv period med frukt- och bärsmoothies, tills det kom en nånslags gräns emot. Körde smoothies med bara frukt, bara bär och blandningar av dessa. Efter stoppet fortsatte jag i samma linje men aningen onyttigare. Bytte då till färsk frukt i yoghurt, vilket åxå är sjukt gott. Även då kom en vägg emot. Jag kör helt enkelt 100 på en och samma sort för länge, för att sedan börja på nästa.

Nu har jag hittat tillbaka till min århundradets mellanmåls safty-card. Har haft närmare ett års paus, men nu har den dykt upp igen. 




En helt vanlig smörgås.
Bröd. Med smör.
Pålägg i korvväg, just nu håller jag en medwurst linje. Eftersom barnen bara är så stormförtjusta i just den korven. Och tomat. För att inte glömma den viktiga, och absolut nödvändiga kryddan : Aromsaltet!

Jag kan äta mej sjuk på dessa. Dessutom har jag börjar rosta brödet. Aah, så gott det är. 
När jag sett på dessa biggest looser-serierna så har jag verkligen förstått tjockisarna som frossat/frossar i bröd. Detta är min last. Just nu.

Jag låssas ju vara lite hälsosam med bröd som är med råg. Men det är värt ett smakprov för den som inte provat.
Glöm för bövelen inte aromsaltet!!


PS. Jag var ute på länk igår, så då är det helt okej att ta en smörgås eller tre.

PS2. Har ni några goda mellanmålstips jag kunde få nys om?

2 kommentarer:

  1. Ja har hede sama som kvällsbit, med rågbröd, medwurst å tomat, men ha int prova me aromsalt. Ska test ikväll :) //Milla

    SvaraRadera
  2. Jess, du ska ta å pröv. De e så sjukt gott, jag kan ju knappt lämn bort armokryddon! Tilåme dottern ska ha hede på tomaterna :)

    SvaraRadera