onsdag 20 augusti 2014

Försöker få håll-i-gång

Det har blivit betydligt snabbare mörkt ute om kvällarna nu.
Tycker att det switchade om från bästa högsommaren till höstblåst och regnrusk på en blinkning. Är det bara jag som tycker så? Plötsligt blev det liksom bara kallt och ruggigt.

Jag är riktigt ringrostig i mina virk- och stickkonster. Är helt malplacerad med båda. Försökte mej på mormorsrutor, det gick inte riktigt hipphej. Sedan försökte jag mej på sticksömmen som vilat under hela sommaren och så armades trögt det går framåt.
Hade i mina tankar fått sån inspiration att sticka båda vantar och sockor, men som det ser ut nu så får jag vara glad om jag får ihop ens ett par. Försökte starta på en stickad tröja åt min dotter MEN fick riva den redan i startgroparna. Kanske det var lika bra för nästa morgon sade hon " ja vill int ha nåt som du ha stickat".  Jag ser det som ett tecken på att jag inte skall göra nåt åt henne ännu.
Men mina egna vantar tänkte jag få klara, helst före de allra kallaste nordanvindarna kommer och besöker oss.

Sådär annars har jag varit tokgalet sugen på godis senaste tiden. Undrar i mitt stilla sinne om det kan ha med de kalla vindarna att göra. För jag tänker genast på mys under en filt med bra tvprogram och en mumsig godispåse. Och för att bryta detta mys-pys tänkande som lätt gör att man faktist fastnar i soffans sköna hörna, så skall jag överraska mej själv. Jag skall anmäla mej till en kurs från medborgarinstitutet, och aktivera mej själv åtminstone 1gång i veckan. Med Raska Fötter.
Det är i Korsholms, Smedsbys medborgarinstitut som bjuder ut denna kurs. Och det rymms många deltagare. Du kan kolla mera här!
Kommer att vara så spännande. Ses vi där?

Och ifall det kommer att finnas något i stil med stickcafét som våren 2014s stickmöte så vill jag även fara på det. Kanske jag håller mej tillräckligt igång för att inte fara i vinteride då?

Finns det nåt annat man borde testa på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar