söndag 17 augusti 2014

Höstterminen har satt igång

Nu är den officiellt här. Höstterminen. 
Skolan, förskolan och dagis har åter börjat för detta år. Med starten har även bobbor börjat frodas och täppta snoriga näsor syns och hörs här och där. Även vädret har visat tydligt att det är höst i luften, eftersom morgnarna är svala och aningen krispiga, medan dagen i sin tur blir varm och aningen blåsig och till kvällen kommer svalheten och på nåt vis kalla(?) känslan över en. Höst alltså.
Dags för jackor och långbyxor.

Har varit fru duktig och plockat äppel och gjort äppelmos i år. För första gången. Men det blidde inte riktigt mycket, eftersom getingarna invaderat vårt äppelträd. Alltså bokstavligt. Har fått slänga iväg 70% av äpplena p.g.a getingar som borrat in sej i äpplena. Hatar de argsinta djuren. På riktigt.
Riktiga småa jävlar!

De blir ju arga bara man kommer sej på en radie inom 1,5 meter från dem. Så karln fick fara och spruta lite gift både i soptunnan och vid äppelträdets knutar för att vi ens skulle kunna gå bredvid dessa två ställen.

By the way så har jag varit så herrans duktig på löpningsfronten att jag nått mitt mål för i år. Att springa 15km i ett. 

Bestämde mej en morgon att jag skulle på långlänk, vilket då innan start i mina tankar hade varit kring 10:an, men överraskade mej själv att kurva lite längre så rutten blev längre och därav klarade jag av det jag drömt och sett fram emot. Min absolut längsta sträcka sprungen hittills!
Här sprang jag och hade en katt som kollade vartannat på en flåsande kvinna och emellanåt på fältet bredvid.


 Och adrealinet det var på högt den dagen. Skulle ha kunnat göra stora looper genom stan för att berätta om min insats för typ hela världen. Stolt, ja det är jag!
Bara jag kan "keep up the good work" nu då.

Det var en av de första lite svalare morgnarna jag fick idén att fara och springa och tror starkt på att det var just det fräscha luften och timeingen som gjorde att allt klaffade.

 
Mitt lilla kollage visar min löptid på exakta 15 km. Några halvtaskiga bilder på ställen jag sprang och ett nylle på mej före klockan 7 på morgonen. Sista bilden är mina trötta och skakiga ben och fötter, efter min insats.


Märker även på detta att hösten gör antågande, eftersom nu börjar jag tänka i handarbetsbanor igen. Blev aningen biten av virkflugan, så virknålen är mera i användning. Får se då vad jag har att komma med då jag får till stånd något. Har inga större projekt på agendan- ännu.

Nu ska jag fara till köksbänken och baka lite muffins till 9-års kalaset, som snart kommer att vara i hetluften. Jisses! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar