lördag 20 september 2014

Hur kommer det här sej?

Varifrån det nu blåser vet jag inte, men fick hela familjen med till Vasa ( för nästan-shopping) idag. I min värld är det ett så gott som, nästintill, omöjligt uppdrag! 
Dessutom var det nåt jippo på gång, RewellStorm.




Ni vet hur män brukar bete sej i affärer. De suckar, drar på fötterna och ligger typ 10meter bakom en själv. De undrar om vi snart är klara. De funderar är det riktigt nödvändigt det här nu? Hur länge tar det ännu? Hur många affärer måste vi egentligen gå genom? Jag är trött. Jag är hungrig. Är du klar snart? Precis allt det här var jag åxå med om MEN det var ju inte min man som var helt på tvären denna gång, utan sonen. Han har helt klart fått sina manliga gener. Han mår illa i affärer. Genast man går ut så mår han bra igen.
Vilken tur att jag då har en dotter som delar mitt intresse för att både fönstershoppa och drömma. Hon var så duktig idag att jag inte ens kan beskriva, inget gnäll och inte ett ljud om "kaaan jaaag fååå? Bara det hääääär." Utan hon visste vad som gällde. Hon väntade snällt på det hon önskat sej och fick lite till åxå, eftersom hon nyss fyllt år.

Vi var knappa två timmar ute på stan. Själv var jag tvungen att lämna allt som heter att se på kläder åt en annan gång, eftersom den lilla 20-minuten vi var i H&M för att se på klädesplagg åt bägge barnen så var ju katastrofal för sonens del. Några tröjor fick jag med därifrån och det fick lov att räcka. Ja, så karlar/pojkar ska man inte ta med sej då det gäller tyger och kläder. Eller smink, parfymer. Och definitivt inte underkläder eller väskor!
Ohlsons Classe  var typ första stället och enda stället där alla hittade något att vila ögonen på.
Själv började jag sukta efter bland annat dessa saker:


Ilmankostutin OBH Nordica 6162Ilmankostutin Vicks VH5000Dessa två första är luftrengörare och luftfuktare . Har fått nåt visst pippi på att få inomhus luften behagligare och mindre kemikalisk. Bägge kostar dock en del och jag har inte hört nåt om dessa produkter ännu från manna-mun. Så tills jag får en bra recension, så väntar jag

KoristepalloDenhär lampan är ju to die for. Den är bara så fin. Men vet inte vart jag skulle placera den ännu. Hoppas och tror att den snart kommer nog hem till oss.

Massor av olika pysselsaker kunde jag ha plockat med mej hem. Några köksgrejs skulle bra ha platsat hemma hos oss. Och en väggklocka, som denna nedan skulle vara fin hos oss. Men lämnade allt extra, måste få gå själv för att få ro i själen och känna att saken verkligen behövs innan jag lastar det i inköpen.

Kello, jossa irralliset numerot

Tror verkligen att RewellStorm var min räddning för att barnen blev så nöjda då de fick varsin grön ballong!


Själv är jag nöjd då jag fick nya laddningsbara batterier till kameran. Betyder jag får börja damma av mina fotokunskaper och ta och knäppa lite här och där.
Och köpte en inredningstavla, bara för att jag gillar den så.


Helg, underbara helg. Tack för att du kommer varje vecka som en fin avslutning och avkoppling. Du behövs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar