fredag 12 september 2014

Rött och grönt samt jogg och intervaller

Har hunnit få inspiration till det ena och det andra, både i handarbetsväg men också i löpningen. Så nu har jag mera än väl idér på lager för olika saker jag önskar jag skulle uppnå och kunna handkraftigt göra själv.
Det är liksom i det skedet då jag tänker att om jag nu gör det här och sedan imoron det här och på helgen dehär så göra jag det här nästa vecka. Med allt som nu snurrar i huvudet, så allt är bara ett virrvarr. Och jag vill allt på en gång.
Och det. Det är så typiskt mej.
Kanske beror det på nystarten på hösten? Eller bara det att det blir dessa mystider. Med ljus, filtar, värmande tekoppar och god choklad. Dendär chokon köpte jag för att förpackningen är så förbenat snygg! Och nyfikenheten på smakkombinationen. Gott, om du frågar mej.


Förra måndagen började alltså kursen via medborgarinstitutet, Raska Fötter, i Smedsby. Anmäl er dit, ännu ryms det i gruppen många till! Tycker inte att det är för dyrt heller. Där är från oss nybörjare ( räknar mej som den kategorin) till sådanna som sprungit marathon. På basen av endast en kurskväll så säger jag redan att det är riktigt lovande. Alla får ta löpningen i den takt som passar sej själv, men vi blir även pushade att komma ut ur vår egen bekvämlighetszon.  Ser riktigt framemot ett löp där jag måste prova mina gränser. För när jag far på egna löprundor kör jag sånt jag vet att jag klarar av och bara i makligt tempo.
 Så nu på måndag är det dags igen att snöra på sina skor.

Funderar här på om jag ska ta fram sticksömmen. Eller fortsätta med min virkning. För i nuläget är jag aningen mera insyltad i virkningen. Det går så mycket snabbare. Får framskapat det jag vill och ser resultat. Medans min stickning blir bara hackigare och stabbigare och långsammare. Jag vet att övning ger färdighet och det är ju bara att ta maska efter maska, men på nåt sätt får jag inte igång stickar-rytmen alls. Min stickrytm har fått en stor störning, men mina tankar och förhoppningar om en kofta och pippitröja finns fortfarande kvar.

Men nu ska jag först få klart en liten fixidé. Den är på min virklista.
Skall ge er en sneakpeak. Men har nog på känn att det blir klart på ett huj.



Ha en skön fredagskväll.
 Skall ta min cider (som min karl köpte åt mej). Cidern visade sej vara alkoholfri då jag kollade på etiketten. Nå en liten sockerchock för knoppen är aldrig fel ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar