fredag 5 september 2014

Dendär tröttheten som vägrar ge med sej

Varning för ett råddigt inlägg.

Har varit ganska så lat och slö och framför allt trött. Hösten kom med tröttheten, eller nåt liknande. Har varit så sjuttons trött både efter helnatts sömn och dåligt sovda nätter- hittar ingen annan orsak än det har hänt en rubbning i konceptet.
Har till och med kollat upp mitt blodvärde då jag ständigt gick och gäspade och somnade på soffan efter arbetsdagen. Även om jag rört på mej mera aktivt så har jag varit ( och fortfarande är) så trött i knoppen. Med facit i hand från hvc så är mitt hb alltså riktigt bra enligt sköterskorna, så felet ligger inte där.
Jag tror ju att det är skolstarten som är så tuff på mamman här, det här med att plasta böcker är ju så tufft eller hur?! Ja, och sen då dagisstarten och det faktum att jag bytt arbetsplats. Inte arbetsuppgifter, de är desamma men är inte i samma lokal eller kommundel längre.
Så nu har jag varit zombielik några veckor. Speciellt hängig var jag då det var den där hängande regnveckan över Österbotten.  Men nu har solen återvänt från gömman och jag är om inte piggare så åtminstone gladare.

Ser hösttecken här och var. Det är flugsvampar, träd som börjar se lite halv-vissna ut då bladen lossnar från kvistarna och skördetröskorna är i trafiken. Och det där med att prata med folk om bär och saftning, att koka sylt och baka pajer av höstens skörd.

MEN en sak som piggade rejält upp min kväll in i veckan var då Linda meddelade att jag vunnit en plansch som är designad av Kellosaari Riitta. Alltså snacka om häftigt! ( Har lånat bilden av Linda.)

DSC_1090 (2)

 Det är dendär stora till höger, med plusstecknen. Jag är så mäkta förvånad att jag vann!
Om nåt av dessa vore fint i ert hem kan man beställa dem via Aveos nätshop.
 Så nu försöker jag hitta en passlig ram till denna. Möjligen betyder detta att jag borde fara på en trip till Ikea inom en snart framtid.

På tal om snar framtid så fyller jag ganska snart år. Och helt otroligt nog så önskar jag detta. Ett stycke finfärgad regnjacka.



Nåt annat som står högt på listan är en frissatid, eftersom jag verkar ha svårt att fixa det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar